عکس های از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس با 4 کشته و 15 زخمی -رسانه‌های اسرائیلی از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی خبر دادند-4 کشته و 15 زخمی در اسراییل- خبر روز- جدید ترین اخبار- خبر روز روز


رسانه‌های اسرائیلی از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی خبر دادند.

این عملیات که در  شهرک صهیونیستی «آرمون هنتسیف» در جنوب قدس رخ داد و  یک فلسطینی با یک کامیون اقدام به زیرگیری نظامیان اسرائیلی‌ کرد و حال برخی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» و تلویزیون این رژیم ، کشته شدن 4 اسرائیلی و زخمی شدن 15 تن دیگر را در این عملیات تایید کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت راننده کامیون به عنوان عامل عملیات تیراندازی کردند و وی را به شهادت رساندند.

شبکه «المیادین» اعلام کرد عامل این عملیات «فادی القنبر» از اهالی منطقه «جبل المکبر» قدس اشغالی است و تیمی از اعضای گارد مرزی اسرائیل راهی منزل وی شدند.

در پی این عملیات با حجم تلفات بالایی که در میان اسرائیلی‌ها داشت، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه شورای وزیران اسرائیل را که کابینه‌ای امنیتی-دیپلماتیک است ، لغو کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی از اعزام 300 پلیس به قدس اشغالی خبر داد.

یدیعوت دراین باره نوشت: عملیات قدس واقعا خطرناک بود، مانند آن را در قدس ندیده بودیم و معلومات اطلاعاتی درباره آن گزارش نشده بود.

«رونی الشیخ» بازجوی کل پلیس رژیم صهیونیستی نیز در مکان انجام عملیات گفت: هیچ هشداری در این باره دریافت نکرده بودیم و آماده‌باش اعلام خواهیم کرد.

 

   حماس

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات «کامیون انتفاضه» (عملیات شهادت‌طلبانه انجام شده) تاکید کرد که انتفاضه قدس یک اتفاق زودگذر نیست و تمامی تلاش‌ها برای کنار زدن آن شکست خورده است.

 جهاد اسلامی

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز عملیات مذکور را تبریک گفت و آن را عکس‌العملی طبیعی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین

«کمیته‌های مقاومت مردمی» فلسطین نیز اعلام کردند: این عملیات محاسبات رژیم اشغالگر را به هم ریخت و تأکید کرد قدس به عنوان رمز انتفاضه و انقلاب باقی خواهند ماند.

 

منبع : فارس